Seattlen lentokenttä auttaa matkustajia välttämään jonot mobiiliruuantilauksella ja toimitusrobotilla suoraa portille
Seattle-Tacoma International Airport -lentokenttä käyttää tekniikkaa lentomatkoilla syömisen helpottamiseksi.
Ruuan tilaamisen mobiilipalvelu Order SEA, joka sisältää jopa ruuan toimituksen portille Gita-nimisellä robotilla, otettiin käyttöön aikaisemmin tänä kesänä ja se laajenee sisältämään yhä enemmän ruokavaihtoehtoja. Tavoitteena on, ettei matkustajien tarvitsisi jonottaa ja he voivat laajentaa ruokavalikoimaansa poistumatta kulkureitiltään.
Seattlen lentokentän asiamies Sam Cho kommentoi jonossa odottamisen olevan kaikista epämukavin ja stressaavin osa matkustamista. Hänen mukaansa teknologia tekee lentokenttäkokemuksesta paremman.
Mobiili- ja onlinetilaukseen on listattu 17 ravintolaa, kuten Trail Head BBQ & Bar, McDonald’s, Greedy Cow Burger ja Pei Wei. Order SEA:n julkaisun jälkeen sillä on tehty yli 1 200 tilausta, joista 500 on ollut toimituksia portille.
Kun matkustaja on siirtynyt turvatarkastuksen lävitse, hän voi asettaa tilauksensa Order SEA -verkkosivuston tai FlySEA-sovelluksen kautta. Maksaminen tapahtuu puhelimella. Palvelun tarjoaa Servyn Grab Airport Marketplace, joka on verkkokaupankäynnin alusta suunniteltu yhdistämään asiakkaat lentokentän ravintoloihin ja kauppoihin. Palvelussa mukana on myös AtYourGate.
Lentokenttä auttaa asiakkaita välttämään jonoja myös turvatarkastuksissa toukokuussa käyttöön tulleella SEA Spot Saver -varausohjelmalla. Ilmainen palvelu on suunniteltu virtuaaliseksi jonotussysteemiksi, joka auttaa ihmisiä välttämään jonossa seisomisen ruuhkaisessa turvatarkastuksessa, jossa turvavälien pitäminen olisi hankalaa. Käyttäjät varaavat paikan etukäteen ja saavat tiedon, kun he voivat siirtyä turvatarkastukseen.