Mobiilipelialan Liittyvät Trendit Vuonna 2022

Mobiilipeleistä on tulossa sosiaalisempia ja yrityskeskeisempiä, ja nyt pelejä sponsoroi suuri joukko huippuyrityksiä. Yli 3,24 miljardia pelaajaa eli noin 40 % maailman väestöstä pelaa niitä. Mobiilipelaamisesta on tulossa yhä yleisempi osa monien ihmisten elämää ja samalla pelit myös kehittyvät. Mutta mitkä ovat mobiilipelialan trendit vuonna 2022?

Mobiilipelaamisesta tulee osallistavampaa

Mobiilipelit ovat pelikonsolien käyttöön verrattuna helpommin kaikkien saavutettavissa ja ne tulevat vieläkin entistä saavutettavammiksi vuonna 2022. Kun Covid-19 rajoitti henkilökohtaisia kontakteja, mobiilipeleistä tuli ikkunoita ulkomaailmaan sekä liima perheiden ja naapureiden välisiin suhteisiin.

Nykyään mobiilipelaajat voivat muodostaa yhteyden ja kilpailla keskenään helpommin kuin koskaan ennen muiden kanssa ympäri maailmaa. Mobiilipelien markkinointistrategiat voidaan vuonna 2022 suunnitella laajempien mobiilipelien pelaamisen syiden ympärille, joihin kuuluvat rentoutuminen, henkinen stimulaatio sekä yhteyksien ja ihmissuhteiden vahvistaminen.

Pelikokemus kehittyy

Erityisesti 5G johtaa nopeampiin ja graafisempiin pelikokemuksiin alhaisempien viiveiden, parannettujen moninpelikokemusten ja päivitetyn pelien suoratoiston ansiosta. Matkapuhelinvalmistajat ovat jo valmistautumassa 5G:hen siirtymiseen. Vuoteen 2023 mennessä 43 % aktiivisista älypuhelimista on 5G-valmiita, ja yritysten tulisi siten muokata mobiilipelien markkinointistrategioitaan valmiiksi tähän 5G-vallankumoukseen.

Mobiilipelialan on myös varauduttava nopeampiin pelikokemuksiin, mikä puolestaan edellyttää päivityksiä peleihin. Esimerkiksi kolikkopelit kuuluvat nopeisiin suosikkipeleihin ja osoitteesta boostcasino.com/fi/kolikkopelit löydät runsaasti pelattavaa.

Mobiilipelaamisesta tulee sosiaalisempaa

Mobiilipeleistä tulee yhä enemmän interaktiivisempia, kuten konsoli- ja tietokonepeleistä ennen niitä. Sosiaalisen median lisääntynyt käyttö, paremmat internetyhteydet ja pyrkimys vuorovaikutukseen – varsinkin korona-ajan pakotetun eristäytymisen jälkeen – ovat tehneet mobiilipelaamisesta sosiaalisemman areenan. Kehittäjät hyödyntävät tätä käyttäytymismuutosta lisäämällä ominaisuuksia, kuten chat-huoneita, sosiaalisen median yhteyksiä, ryhmiä ja paljon muuta.

Pelaajien määrän kasvu ja sosiaalisen median käytön lisääntyminen ajavat nyt samanaikaisesti pelaamisen sosiaalistumista.

Markkinoijat voivat myös tutkia tätä tarjoamalla palkintoja näiden mobiilipelien uusien sosiaalisten ominaisuuksien kautta. He voivat myös alkaa hyödyntää mobiilipelien ja sosiaalisen median alustojen keskinäisiä yhteyksiä kannustaakseen käyttäjiä ja tarjotakseen erilaisia tuotteita.

Mobiilipelaamiseen tulee enemmän katsojia

Kuten valtavirran urheilutapahtumat, pelitkin houkuttelevat enemmän katsojia, jotka viihtyvät pelaajien katsomisesta. Pelialalla on menossa valtava yleisömäärän kasvu, mikä synnyttää useita pelivaikuttajia pelien katsojien kasvun keskellä. Pelien katsojien kasvavan yleisön monimuotoisuus laajentaa pelipalkintojen ulottuvuutta, sillä ne voidaan jäsentää kannustamaan sekä pelaajia että katsojia. Esimerkiksi erilaiset hyväntekeväisyyspeliturnaukset voivat kasvattaa suosiota.

Web 3.0 saapuu lisäten NFT:itä ja ansaintamahdollisuuksia

NFT:n pelillistäminen tarjoaa uudenlaisia digitaalisia palkintoja, jotka luovat uudenlaisen peliekosysteemin. Lisäksi metaversumi – digitaalinen universumi digitaalisessa maailmassa – mahdollistaa mahdollisuuksia, jotka tulevat määrittelemään pelaamisen tulevaisuutta. Jos et vielä tiedä mikä metarversumi, voit lukea siitä vaikkapa Ylen tiivistelmän.

MTV:n mukaan metaversumi on internetin seuraava muoto, jolta odotetaan paljon. Se tulee vaikuttamaan myös pelaamiseen, vaikka vielä vuonna 2022 metaversumi ei täysin toteutunut olisikaan.

Start typing and press Enter to search